איך מגדלים סחלב לאורך זמן

לפרחי הסחלב משמעות עמוקה ברבות מתרבויות העולם והוא מושאן של אגדות עם ויופיו ומבנהו יוצא הדופן כבש את דמיונם של יוצרים רבים. הפרח האקזוטי והחושני מעסיק חובבי פרחים רבים ואלפי זנים שונים של הפרח הקסום גדלים בפינות רבות על הגלובוס. על אף שישנם מספר זני בר של סחלב גם בחורש הים תיכוני, רובם המכריע של פרחי הסחלב מגיעים מאקלים טרופי חם וגשום. לכן, בזרי פרחים רבים מככבים בכל חנות פרחים המספקת משלוחי פרחים במרכז ובכל אזורי הארץ, כחלק מסידור של מגוון פרחים טריים או ככוכבים הראשיים, סחלבים טריים בשלל צבעים. חובבי גננות רבים עם משיכה לפרחים מיוחדים בטוחים שמדובר בתחביב יקר, מורכב ומסובך. אמנם עציצי סחלבים יכולים להגיע למחירים די גבוהים, אך על ידי הקפדה על כמות האור, הטמפרטורה והלחות הנכונים, ניתן לתחזק אותו בקלות וליהנות ממנו אפילו שנים רבות.

סחלב לבן בכלי מעוצב

שמירה על טמפרטורה אופטימלית

בכל הקשור לטמפרטורה, סחלבים יכולים להיות מפונקים מאוד ובקור או חום קיצוניים, לא יפרחו. על מנת שהסחלב ייתן את אחת ההופעות הטובות שלו, חשוב שלא יהיו בין היום ולילה הבדלים של יותר מחמש מעלות.

מצע מתאים

גידול פרחים טריים דורש התאמה של מצע איכותי. סוגי סחלבים שונים יזדקקו למצעים שונים הזמינים בחנות פרחים מתמחה, כמו תערובות טחב, סלעים, חול, או עצים שונים. יש לברר עם ספק מצע הגידול שלך באיזו צפיפות ומאילו חומרים הסחלב שלך ישגשג.

שתילה נכונה

כדי שהפרחים העדינים שלנו יפתחו ויגדלו בצורה מיטיבה, חשוב מאוד להקפיד על עומק השתילה ונגישות הפרח לאור. מכיוון שהסחלב זקוק לאור רב על מנת לפרוח, מומלץ להציב את השתיל לצד חלון בחזית דרום-מזרחית של הבית, אך חשוב מאוד שלא ייחשף לאור ישיר שעלול לצרוב אותו. יש לשתול את השתילים במצע נמוך וקרוב יחסית לפני הקרקע.

דישון

להזנה איכותית שתאפשר לסחלב להתפתח ולמלא בפריחתו את הבית, יש לדשן בחומר דישון מתאים את מצע הגידול בהתאם לשלבי הפרח.
• כאשר הפרח במצב תרדמה, אין לדשנו כלל.
• בשלב התבגרותו, נדשן אחת לחודש.
• כאשר הסחלב מצמיח פרחים, יש להעלות את כמות הדישון לעד פעמיים בשבוע על מנת לספק לשתיל את האנרגיה הרבה לה הוא זקוק בזמן הפריחה.

השקיה

חלק בלתי נפרד משמירה על פרחים מכל סוג, הוא הקפדה על השקיה מתאימה. הדבר נכון פי כמה עם פרח הסחלב העדין. יש להקפיד על סביבה בלחות של 50-70% בעזרת התזת מים באוויר או הנחה של כלי עם מעט מים בסביבתו ולהשקות במתינות.

• את ההשקיה, יש לבצע מהצד ישירות על המצע ולא להרטיב את הפרח ובמידה ונרטב, לייבשו בעדינות במגבת נייר.
• כדי למנוע ריקבון שורשים, יש לבחון את לחות השטח באמצעות האצבע. המצע אמור להיות יבש בעומק של כ-2.5 ס"מ ולהשקות אך ורק במידה ויבש.

מידע מקצועי נוסף:

החשבון שלי

התחברות שם משתמש או כתובת אימייל * סיסמה * זכור אותי התחברות איפוס סיסמה הרשמה כתובת אימייל * סיסמה * הרשמה

איך לשמור על זר כלה?

בית/בלוג/איך מגדלים סחלב לאורך זמן איך לשמור על זר כלה? כלה צריכה זר כי הוא מאפשר לה להיראות מיוחדת, יפה וטבעית ביום הכי חשוב בחייה. הזר משתלב נהדר בשמלה והוא מתאים לכלות בכל הגילאים. מעבר לכך, כל כלה חייבת זר כי אפשר לשלב אותו גם בגן אירועים פתוח וגם באולמות סגורים. הזר מושך המון תשומת [...]

שולחים לאמא פרחים? הנה 3 ברכות שהיא ודאי תשמח לקבל

בית/בלוג/איך מגדלים סחלב לאורך זמן שולחים לאמא פרחים? הנה 3 ברכות שהיא ודאי תשמח לקבל יום ההולדת של אמא מתקרב, ואתם מבקשים להפתיע אותה עם זר פרחים מהודר. בחרתם את סוג הזר, את צבע הפרחים ואת מועד המשלוח, וכעת אתם מעוניינים לצרף מספר מילים מרגשות. כך תעשו זאת נכון. יום ההולדת של אמא היקרה הוא [...]